29/12/12 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu 29/12/12 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu

29/12/12

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

29 December 2012 | Sri Lanka, Kandy

Sri Lanka 29/12/12

Zo, fris gewassen zit ik weer in de (nu rustige) lobby. Grace zit bij me, Lynn is op haar kamer en Bob, Maarten en Faye zijn biljarten. Het was ondanks dat het een rustdag was toch weer druk! We verzinnen er aldoor weer wat bij.

Na het ontbijt om 09:00 uur in de stalende zon, in de auto en onderweg naar de botanische tuin. Dit was niet in het programma opgenomen maar vast wel leuk. Maarten haalde kaartjes, 2 volwassenen, 4 studenten en 1 gids. Lachen, Lynn ontdekte dat zij een kaartje had voor een kind tot 12 jaar??? Maarten had toch echt "students" gezegd. Nou ja, soms betaal je als toerist de hoofdprijs en soms heb je een meevaller. De botanische tuin was erg leuk, we zagen veel bomen, groen en struiken en een grote vijver in de vorm van Sri Lanka. Ook zagen we een slang van redelijk dichtbij, hij hoorde daar niet! En heel veel vleerhonden die daar bij honderden tegelijk in de bomen hangen en ze maken veel lawaai en hangen niet stil!

Hierna naar een sari en souvenirwinkel want Faye wil zo graag een sari kopen. Ze heeft er twee aangehad, of liever gezegd omgehad. Erg mooi maar het was echte zijde en ze vond het toch te duur omdat ze niet wist wanneer ze het in Nederland kan dragen, hierna nog nog een winkel met souvenirs terwijl Bob met Ajith erop uitging voor een boeddha. Faye kocht een leuk sari achtig shirt en de andere twee dametjes een prachtige zijden shawl, Maarten regelde er bij het afdingen nog een vlaggetje van Sri Lanka bij! Toen moesten we natuurlijk wel even onze belofte aan de gemstore inlossen. Leuk gedaan, je krijgt weer je eigen meneer en gaat eerst de workshop in, daarna zie je een filmpje over hoe de stenen hier gedolven worden en je krijgt iets te drinken. Dan de winkel in, prachtige waar! Wat we hebben gekocht, laten we in Nederland wel zien.

Nu hadden we wel weer honger dus restaurantje en lunchen. Na de lunch hebben we Maarten afgezet bij het hotel, hij heeft een tuktuk genomen het dorp in. De rest ging met het busje naar een ayurvedische massage. Eerst nog even gepind bij een ATM met Bob als wacht achter mij!
Toen door naar de massage. Het bleek achteraf voor ons alle 5 een bijzondere ervaring. Ten eerste waren er niet genoeg vrouwen om te masseren. Grace, Lynn en Faye kregen een vrouw toegewezen en gingen naar boven (de vrouwenafdeling) mij werd gevraagd of ik bezwaar had tegen een man, ach weet je, ik kom hem waarschijnlijk in mijn leven niet meer tegen, dus doe maar (anders moest ik weer een tijd wachten) Bob en ik hadden een groter hok gescheiden door een gordijn.

We begonnen met een hoofd en haarmassage (denk heerlijk vettig haar dat alle kanten opstaat) daarna een hand en voet massage, gevolgd door een full body massage. Deze laatste was even schrikken, vooral omdat ze hier verder zo preuts zijn! Zo full body heb ik het in mijn massage historie nog niet gehad. Zoals Grace zei "er zijn weinig stukken over om nog te masseren, alleen een driehoekje!"
Hierna gingen we nog 10 minuten in een stoomcabine en kregen nog olie op ons gezicht en een koud lapje op het voorhoofd. Daarna mochten we douchen. Ik heb het gevoel dat er maar 1 van de mannen was die ook vrouwen masseert, hij deed het goed maar dat er een vrouw op de mannenafdeling rondliep ( keurig netjes met een grote handdoek om, naar de douche) was voor de meeste masseurs toch reden om angstvallig de gordijnen van hun hokjes dicht te houden. Wel vermakelijk, temeer omdat er eigenlijk alleen westerlingen worden gemasseerd.

Hierna nog nagloeiend en glad van de olie terug naar ons hotel. Maarten had een tuktuk het dorp in genomen (tot grote schrik van Ajith) en was over een marktje gelopen en had een drankje gedaan in een barretje boven een winkel waar hij leuk uitzicht had op al het verkeer. Helaas was de bar dicht dus maar een fanta! Ook weer een tuktuk terug naar het hotel (flink afdingen!) en daar zat hij in de lounge met een biertje toen wij terugkwamen. Na het biljarten om 20:00 uur aan het buffet, ze hadden heerlijk bbq vleesjes! Nu net zitten 31en, ik heb gewonnen en nu is Maarten lezen en de rest zit hier nog een spelletje Monopoly-deal te doen.
Morgen om 09:00 in de lobby voor weer een dag avontuur!

• 29 December 2012 - 18:59

Herma:

Jeetje, iedere keer weer zo leuk om te lezen wat jullie beleefd hebben. Heel veel plezier nog.
    Dikke knuffel,
    Herma

• 30 December 2012 - 08:51

Sini:

Jongens,wat is ook deze reis weer een geweldige belevenis.Geniet er maar van en ik geniet mee!
    Liefs voor jullie alle 6, Mam en Oma.

• 30 December 2012 - 14:54

Ans:

Wat grappig dat je verteld over de tand die in zoveel kisten verborgen is.
    Wij zijn naar de tentoonstelling van Toetankhamon geweest in Amsterdam en daar bleek de beste man in drie mummie kisten te liggen die ook nog eens gestopt waren
    in 4 schrijnen (soort hele grote kisten) met heel veel goud en goden erom heen.
    Afijn het heeft wel 3300 jaar doorstaan op deze manier.
    Leuk die massages, heb je wel nodig met zo'n druk programma denk ik.
    Geniet ervan.
    Nog bedankt voor jullie verjaardagskaart.
    Veel plezier allemaal.
    Lieve groeten