Vrijdag 04/01/2013 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu Vrijdag 04/01/2013 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Vrijdag 04/01/2013

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

04 Januari 2013 | Sri Lanka, Negombo

Sri Lanka 04/01/13

Om 09:00 heerlijk aangeschoven aan het ontbijtbuffet. Hierna rondgelummeld en rond 12 uur twee van de drie kamerssleutels ingeleverd, iedereen had tassen en koffers en handdoeken bij Maarten en mij op de kamer gezet. Dat is handig want we vliegen pas vanavond laat. Toen op souvenirjacht in de straat van ons hotel. Dat is aardig gelukt, we moesten zelfs kort achter elkaar geld halen bij de ATM! Benieuwd of de ING hierop reageert en het als verdacht ziet.

Lekker geluncht en gekletst want het duurde weer heel lang voor we allemaal te eten hadden. Maar het was wel lekker. Toen terug naar het hotel en zwemkleding aan. Ik bleef in het zwembad en de rest ging in zee zwemmen, later kwamen ze ook in het zwembad. Echt zonnen was er alleen niet meer bij, het is bewolkt en miezerig, gelukkig wel warm! Nu allemaal douchen, koffers inpakken en bedenken wat we aan moeten doen, in Dubai is het ook nog warm maar in Düsseldorf zullen we wel lopen rillen.

Zometeen nog eten en om 23:15 worden we gehaald om naar het vliegveld te gaan, dan nemen we ook echt afscheid van Ajith. Het was een leuke verrassing dat Grace en Bob voor het laatste dinner in Sri Lanka betaalden! We hebben er heerlijk van zitten smullen, een paar voorgerechtjes zoals Tom Yam soep, cheese and garlictoast en springrolls. Daarna allemaal een heerlijk hoofdgerecht. Veel vis want verser dan hier kun je het bijna niet krijgen, de vismarkt zit aan het einde van de straat. Toen weer terug naar de kamer waar Ajith ons belde dat de manager van Jetwing tours ons even wilde spreken. We zijn naar de lobby gegaan en hebben alleraardigst staan praten met deze man. Hij had met het Galle Face hotel geregeld dat onze creditcardafschrijving voor het avondeten zal worden teruggestort, we hadden inderdaad ook daar halfboard dus het avondeten zat erbij in. Nu hadden we daar geen gebruik gemaakt van het bbq-buffet want we waren net aan en bekaf en de receptionist was zeer beslist in ons vertellen dat er géén avondeten bij inbegrepen zat. We hebben toen wat bij de pool gebruikt en zijn op tijd naar bed gegaan. Het was dus een aangename verrassing dat dit bedrag zal worden teruggegeven, hoewel de prijzen voor eten hier ver beneden de onze in Nederland liggen. De goede man nog een compliment gemaakt over hoe goed alles was geregeld en toen de koffers naar beneden gehaald en nog even in de lobby gezeten. Van Ajith ontvingen we namens Jetwing tours nog een mooi masker voor "good luck and prosperity".

Om 22:45 in een busje (niet die van Kumar) en met een andere driver naar het vliegveld gegaan. Daar met omhelzingen en schouderklopjes afscheid genomen van Ajith, dat is dan na twee weken echt wel een raar momentje, je ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer. Hij had er zichtbaar moeite mee en stuurde al snel een berichtje of alles goed ging en goede reis. Eerst in een lange rij door de securitycheck, riem af, horloges af, schoenen uit maar waterflesjes zijn geen probleem en ook de Ipads hoefden niet los op de band. Vreemd dT die checks overal ter wereld toch weer heel verschillend zijn. Ik werd wel door een vrouw gefouilleerd, en grondig ook?! Ach ja, ik was ook al voor een massage geweest dus het moet kunnen!

Toen in een grote hal eindeloos staan wachten want onze vlucht werd geen incheckbalie toegewezen. Toen ik er eenmaal genoeg van had en eens bij een servicebalie ging informeren bleek dat die balies al lang open waren maar men was "even" vergeten het op de borden te zetten. Dat betekende achteraansluiten bij een inmense rij. Nu hadden we al online ingechecked, we moesten alleen nog onze koffers kwijt. Na even wiebelen en wachten had ik ook hier weer genoeg van en ben eens gaan kijken of ze niet een balie open hadden voor al ingecheckte passagiers. En..........ja hoor! Mazzel, er kwam net een mannetje aan die een rij vormde voor een van de balies en. Mij vroeg of ik al een boardingpas had, nou die nog niet.........."oh, u kon ze zeker niet printen?" inderdaad, nou dan kon ik mooi in die korte rij gaan staan, dan is zo'n fluitje dat wij in ons gezin hebben ideaal. Ik floot en meteen draaien er vier van de vijf koppies om, ik hoefde alleen maar te wenken en toen ging het vlot. We hadden met ons 6-en 93 kilo bagage, keurig dus! Inmiddels was het in Sri Lanka al 5 januari en gaan we naar huis!