Zaterdag 05/01/2013 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu Zaterdag 05/01/2013 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Zaterdag 05/01/2013

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Sri Lanka 05/01/13

Door de douane waar ons visum voor Sri Lanka weer werd afgestempeld dat we daadwerkelijk het land hebben verlaten. Toen nog chocolade gekocht en wat te drinken, helaas kun je op het vliegveld niet betalen met de overgebleven rupies, dat was wel jammer, gelukkig hebben we ook genoeg dollars mee. Op tijd naar de gate, we vliegen om 02:55 dus het boarden was vanaf 01:45. Helaas was ons vliegtuig nog niet eens aangekomen dus we vertrokken pas om 04:10! Dat is niet leuk, vooral omdat men je niet verteld hoe lang het ongeveer gaat duren en we dus ook een vlucht moesten halen in Dubai. Gelukkig hebben ze wel wat tijd ingehaald richting Dubai en in het vliegtuig vernamen we dat er een medisch noodgeval was geweest in Singapore waar deze kist vandaan kwam. Dan heb je er wel weer begrip voor. Het was een mooi vliegtuig met een heel nieuw inboard systeem, nog mooier (met touchscreen) dan die we al hadden bij Emirates.

Op Dubai airport weer door de security, waar nu wel de waterflesjes weggegooid moesten worden. Maar de schoenen mochten aanblijven.
Nog even lekkere koeken gekocht, de meesten van ons hadden het ontbijt op de 1e vlucht gemist. En toen op naar gate C23 een giga eind lopen! Gelukkig verliep hier verder alles voorspoedig en onze koffers zijn al doorgelabeled naar Düsseldorf. Op deze vlucht ook weer ontbijt en lunch. Voor het ontbijt kon je kiezen voor een traditionele Arabische ochtendmezze, erg smakelijk. Benieuwd wat we zo weer als lunch krijgen. Ik neem kip, ik houd niet zo van de andere keus - lamsvlees.

Na een uneventfull flight weer geland op Düsseldorf. Daar de koffers en eerst nog even langs de MacDonalds voor wat fastfood en drinken (hier waren we achteraf reuze blij mee!) toen op naar de auto's die er nog ongeschonden stonden, ik had er toch een beetje een hard hoofd in gehad maar dat bleek onterecht. Creditcard door de machine en de slagboom ging open, onderweg naar huis om 14.05.

Een uurtje later zag ik de andere auto niet meer in mijn spiegel, ik dacht dat we weer samen zouden rijden. Marten zakte wat af in snelheid maar ze kwamen niet bij. Helaas, Grace melde zich per telefoon, ze hadden panne. Wij stopten op een parkeerplaats voor overleg en besloten weer terug te rijden. Eenmaal bij de auto bleek dat de snelheid steeds verder terugzakte terwijl Bob toch echt plankgas gaf. Ook ging het motorbloklichtje branden. Ut
Iteindelijk zijn ze de snelweg A3 afgegaan om de auto neer te zetten. Jammer dat het beestje het niet tot de grens had uitgehouden. Nu hebben we 2,5 uur op de duitse wegenwacht gewacht! En het was koud, erg koud, want je staat toch langs de weg om te kijken óf je de beste man al ziet aankomen. Om 18:00 was Maarten er helemaal klaar mee en wilde net gaan bellen met de Adac dat we weggingen toen er eindelijk een man aankwam. Die las de computer uit en constateerde dat er een inspuitstuk van de 4e cylinder kapot is en op 3 cylinders doet hij het niet! Uiteindelijk mijn auto achtergelaten en met alle bagage en 6 mensen opgepropt in Maarten zijn auto naar huis gereden. Ach ja, het had erger gekund, stel dat het op de heenreis was gebeurd! Om 19:30 eindelijk thuis waar we als vanouds hartelijk werden ontvangen door Mam met koffie, broodjes en lekkers. Nu eerst maar eens vroeg naar bed, de reis eruit slapen. Morgen de families op bezoek.

• 05 Januari 2013 - 22:21

Wills:

Hallo allemaal: welkom thuis! Heerlijk hoor, zo'n redelijk gedeetailleerd verslag. Leest wel prettig weg.
    Wat een trieste zaak zeg, pech met de auto en dan helaas net nog in Duitsland. Pas vanavond om 19:30u thuis. Vreselijk.Als je naar huis reist, wil je toch graag zo snel mogelijk weer op je eigen bank zitten, nietwaar?

De auto zal natuurlijk teruggehaald moeten worden. Ik wil me graag aanbieden om eventueel
    te helpen om de auto terug te halen. Bespreken we nog.

En nu weer heerlijk thuis in het grijze, druilige NL! Hoop dat je veel zonnige foto's hebt gemaakt.
    Kan hier ook: maar dan alleen van wel V ij f t i g tinten grijs :-(

Tot heel gauw! Hoop dat jullie zondag weer enigszins 'bij de mensen zijn' zijn!
    Wills

• 05 Januari 2013 - 22:33