Laatste bericht Sri Lanka - Reisverslag uit Nederland, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu Laatste bericht Sri Lanka - Reisverslag uit Nederland, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Laatste bericht Sri Lanka

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

08 Januari 2013 | Nederland, Nederland

Nederland 08/01/13

Lieve lezers,

Even een laatste update van onze prachtige reis naar Sri Lanka.

Zaterdag dus pas laat thuis en moe, fijn dat Mam er was met lekkere hapjes en koffie. We lagen er redelijk vroeg in maar dat mocht ook wel na zo'n hele reis. Slapen in een vliegtuig valt toch niet mee.

Zondag eerst de koffers uitgepakt en alle was gesorteerd. Maarten ging met Lynn naar de AH voor nog wat boodschappen. Handig dat ze op zondag open zijn! s'Middags de familie en bijna-familie bij ons zodat iedereen elkaar weer even gezien heeft en alle verhalen verteld kunnen worden. Bob had al een presentatie van foto's en filmpjes op de tv gezet. En iedereen had reuze zijn best gedaan om iets lekkers te eten mee te nemen! Dat kreeg ikzelf niet zo snel voor elkaar. Het was ontzettend gezellig en onze hartelijke dank voor ieder die iets lekkers had gemaakt of anderszins heeft geholpen! Maarten kreeg voor zijn verjaardag twee prachtige maskers uit Sri Lanka van de kinderen.

Op maandag 7e (hoera Maarten jarig!) hebben we 's middags de autosleutel bij een bergingsbedrijf vlak bij de Duitse grens gebracht. Ik was toch reuze blij een telefoontje van de berger te krijgen dat mijn Zoeff veilig bij hen in de garage stond!  Gelukkig is de auto all risk verzekerd en dus dekt de verzekering het repatriëren uit het buitenland. De reparatie is voor ons maar dat was ook zo geweest als het in Nederland was gebeurd. Nu staat hij bij de garage in Huizen en morgenmiddag kan ik hem halen. Zelfs de kosten vallen reuze mee! Dat is mede te danken aan het adequate reageren van Bob en Grace, hadden ze langer doorgereden dan waren de kosten aardig in de papieren gelopen!
Ik wil hierbij iedereen bedanken die meteen reageerde met het aanbieden van hulp, ik voel me er een gezegend mens door!
Op de terugweg Kasha uit de kennel gehaald, ze had het weer erg fijn gehad bij de Sierkamp en was door dolle heen dat we haar weer kwamen halen!

Ook nog meteen even een nieuwe wasmachine aangeschaft. De oude heeft helaas tijdens onze vakantie de geest gegeven. Hij zag vast de bui al hangen van al dat zomergoed dat gewassen moet worden! Fijn dat Mam vast de hoogstnoodzakelijke spullen heeft gewassen. De rest ligt in ons bad te wachten op de nieuwe wasmachine. Wordt donderdag geleverd.

Het was weer een prachtige vakantie met cultuur, boeddhisme, lekker eten, nieuwe ervaringen op allerlei gebied, natuur en historie. Het leek heel kort maar twee weken en toch leek het ook heel lang doordat we zoveel hebben meegemaakt.
Dank aan iedereen die heeft meegeleefd en gelezen, we vonden de reacties erg leuk.

Nu bedenken waar de volgende grote reis naar toe zal gaan.

• 09 Januari 2013 - 11:08

Wilma:

Wat fijn om te lezen dat jullie het zo heerlijk hebben gehad! Voor ons thuisblijvers was het heerlijk om mee te lezen en door de prachtige manier van schrijven, complimenten!, konden we goed visualiseren hoe het daar was en hoe alles beleefd werd. Nu weer terug naar de werkelijkheid, het dagelijkse leven, dat zal niet meevallen. Welkom thuis in het grijze Nederland, succes met wennen en bedankt dat we mee mochten reizen in de koffer haha!
    Lieve groetjes,
    Wilma