Mindo - Quito - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van familie nijhof - WaarBenJij.nu Mindo - Quito - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Mindo - Quito

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Juni 2016 | Ecuador, Otavalo

Donderdag 9 juni 2016

Vandaag konden we niet vóór het ontbijt zwemmen, hij had er iets ingegooid dat niet goed is voor onze velletjes. Maarten en ik pakten onze koffers om. De grote koffers blijven achter in het hotel in Quito en de kleine rolkoffertjes gaan mee naar de Galapagos.
Daarna ontbeten en Grace en Bob hebben hier bij het hotel nog de zipwire gedaan. Daarna toch nog een tijd doorgebracht in de kolibrie tuin en geluncht bij een tent gerund door een duitser met een franse vrouw en vier dochters. Lekker koffie met gebak.

Hierna onderweg naar ons hotel In Quito waar we precies op tijd voor de garage stonden, de eigenaar zette er net zijn auto in en kon er dus meteen weer uit omdat wij op de enige plek mogen staan. Hij kon er gelukkig nog achter staan. Spullen op onze "eigen" kamers en Maarten en ik zaten om 14:30 bij Tip Top Travel om onze reisbescheiden te halen.
Tot onze grote teleurstelling blijkt de Tip Top II stuk en nu zijn we omgeboekt naar de Tip Top III. Dat zou niet zo erg zijn als het twee dezelfde boten zijn maar de II is een catamaran en spiksplinter nieuw terwijl de III een gewone boot is. Minder breed en geen raam op onze verdieping alleen een klein rond gat waarvoor je eerst op het bed moet klimmen om naar buiten te kijken. Alles is veel minder ruim en ouderwets bruin ingericht. Ik was zó ontdaan en teleurgesteld dat ik begon te huilen! Daar had ik mijn centjes niet voor gegeven!

Kennelijk zijn ze daar toch wel erg van geschrokken en ook wisten ze nog dat ik pertinent een raam wilde hebben. Ze hebben nu een uitzondering voor ons gemaakt en we hebben een upgrade gekregen naar een dek hoger en dus een cabine mét raam en ook nog nummer 7 dus dat moet wel geluk brengen. Het is nog steeds jammer maar het leed is voor ons wel verzacht. Benieuwd hoe alle andere omgeboekte gasten reageren. Niet iedereen heeft bij dit reisbureau gezeten maar heeft via internet geboekt. Die horen het dus morgen pas.

Hierna omdat het nog steeds helder en zonnig is met de taxi naar het kabelbaantje om Quito van boven te zien. Helaas horen we pas bijna boven dat de kabelbaan dicht is. Het zit niet mee. Dan nog maar een keer naar de oude stad. Op een van de weinige terrasjes gezeten en we zagen dat er iets te doen was op het plein. Een muziekgroepje trad op en dat was erg gezellig. Later kwam er nog een dames dansgroepje optreden waarvan de gemiddelde leeftijd hoger was dan die in Johanneshove! Het was aandoenlijk om te zien en iedereen vond leuk en klapte enthousiast mee.

Stuk gelopen en toen weer een taxi naar ons hotel. Bob hielp mij met ruimte maken op mijn telefoon zodat ik morgen google maps kan gebruiken om naar het vliegveld te komen. Lekker gegeten bij het tentje waar we vorige keer door Bob en Grace waren getrakteerd. Maar eerst nog een biertje in een andere kroeg.
Na het eten nog wat rondgewandeld en bij een ander tentje koffie gedronken.

Terug in het hotel met wat pijn en moeite de formulieren op internet ingevuld voor de toegang tot de Galapagos morgen. De wekker staat om 03:30 dus ik ga slapen.

• 10 Juni 2016 - 14:48

Faye:

Aaah, wat zonde van de boot, maar goed dat ze jullie een upgrade hebben gegeven! Veel plezier