Quito 18 juni 2016 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van familie nijhof - WaarBenJij.nu Quito 18 juni 2016 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Quito 18 juni 2016

Blijf op de hoogte en volg familie

21 Juni 2016 | Ecuador, Quito

Zaterdag 18 juni 2016
Quito

Wel weer om 6 uur wakker maar nog lekker liggen lezen. Om 8 uur ontbeten en toen rustig de koffers opnieuw ingepakt, onze teva's waren nog vochtig toen we ze in een plastic zak in de koffer hebben gestopt gisteren. Die stonken dus nu een uur in de wind. Gelukkig hebben we hier een binnenraam en dan een ruimte en daarna een buitenraam, en alles kan open, dus daar onze Teva's daar maar laten drogen!

Daarna lopen we de stad in om naar het park te gaan en komen we langs een toeristen markt. Daar gaan we straks wel langs. Lekker door het park geslenterd, het is zaterdag dus is er veel te doen. Als we een hoger gelegen stukje vinden, zien we dat de kabelbaan het doet én dat er geen wolken zijn. We nemen een taxi en laten ons voor $5,- naar het beginstation brengen. Dan nog een stukje klimmen en mogen we per persoon $ 8,50 afrekenen om naar boven te mogen. We zitten met 4 nonnen in een bakje en het duurt wel even voor we boven zijn. Prachtig uitzicht over Quito en we lopen er ook nog naar verschillende uitzichtpunten. Wel koud en winderig maar zodra je je beweegt ben je weer warm omdat alles op deze hoogte (3800 meter) veel moeite kost.

Weer naar beneden en toen een stuk bergafwaarts gelopen. We zagen een soort marktje waar we natuurlijk het onze van moesten weten. Het bleek een verzamelplaats van eigenaren van auto's die ze willen verkopen en wat eetstalletjes eromheen. We kregen wat vlees aangeboden om te proeven maar konden er niet veel wijs uit van welk dier, we houden het maar op geit en hebben het bij dat ene hapje gelaten.
Toen met een taxi weer terug naar ons park, wat rondgelopen en een souvenir gekocht. Lekker op een terrasje wat gegeten (crêpes voor mij en een baguette voor Maarten) en nog langs het andere toeristen marktje gelopen. Daarna naar de kamer, slapen, koffer Maarten inpakken. Ik stop alles in de vacuüm zakken en Maarten perst er zoveel mogelijk lucht uit. Het is een koddig gezicht maar het werkt en zo kunnen we kwetsbare spullen ook in zijn koffer doen. De mijne is al erg zwaar, ik heb zelfs zware dingen in mijn sleurkoffertje gestopt. Ik mag maar 23 kg meenemen op de binnenlandse vlucht. Daarna weer naar het plein waar we eerst nog wat geld pinnen en daarna bij de bovenbar waar we met Grace en Bob ook hebben gezeten een Caipirinha drinken (happy hour dus twee voor 1!) we kijken naar het plein en er staat overal de tv aan omdat Venezuela tegen Argentinië. Erg leuk hoe iedereen meeleeft en meeschreeuwt!
Hierna lopen we naar Nosé, een pizzatent die Grace ons aanraadde. De eerste eetgelegenheid in 3 weken Ecuador waar geen grote televisie met voetbalbeelden aanstaat. Lekker gegeten en flink zitten bomen! Op de terugweg nog chocolade gekocht.

De lamp knipperde niet dus Maarten hoefde hem er niet uit te draaien.........helaas, om 01:10 allebei klaarwakker door die stomme lamp. Het is ook erg lawaaiig op straat dus het duurt even voor we weer in slaap vallen.