Sri lanka, Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu Sri lanka, Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Sri lanka, Colombo

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

24 December 2012 | Sri Lanka, Colombo

Sri lanka 23/12/12

Het was gisteren een héél lange dag! Slapen tijdens de vlucht naar Colombo zat er niet in. Wel al heerlijk curry gegeten op 10 km hoogte als ontbijt! We waren op tijd aan in Colombo en konden na het invullen van de landingskaarten snel door de douane. Koffers ook allemaal aangekomen en weer snel in ons bezit. Toen door de grote deuren het avontuur in. Geweldig, achter een soort versperring stonden wel honderd mannen met bordjes en kaarten met namen erop. Al snel hebben we onze gids gevonden zodat hij ons de welkomst bloemen kon omhangen. Hij heet Ajith en is de hele reis onze gids. Hij loodst ons naar buiten, de klamme hitte in waar we meteen de tropen weer ruiken!

Het blijkt dat we deze reis en een gids én een chauffeur hebben want 6 mensen is een grote groep. In de loop van vandaag hebben we wel gezien dat dit geen overbodige luxe is, men rijdt hier als gekken en bussen zijn het ergst! De chauffeurs daarvan lijken wel extra betaald te krijgen om de hele weg in beslag te nemen (dus ook het deel van de tegenligger) en voor hoe snel ze een traject kunnen afleggen!! Kortom, blij dat we niet zelf rijden.

Gisteren eerst bij een kantoortje twee simkaarten gekocht zodat we de gids kunnen bereiken en hij ons. Duurde erg lang want de computer had storing en het was er bloedheet maar de simkaarten kosten wel 150 rupies (1000= 6 euro) dus wel de moeite waard. Daarna geld uit de muur gehaald voornamelijk voor de tips zal blijken.

Om 12 uur waren we bij het indrukwekkende koloniale Galle Face Hotel. Hier bleek dat de kamers nog niet klaar waren dus eerst maar een uurtje rondje Colombo gedaan met Ajith en Kummar in ons busje. We waren inmiddels wel een beetje af maar hebben een leuke indruk gekregen van deze als provinciestad vermomde hoofdstad. Nog even drinken, chips en banaantjes gekocht en het hotel weer opgezocht. Spullen op de kamer, eindelijk de korte broek aan en naar het zwembad. Daar hebben we aan een tafeltje de zon in de oceaan zien zakken met als leuke bijkomstigheid een heuse trouwerij op het aanliggende grasveldje. Kortom genoten en bijgekomen. Met het donker nog over de "green" gelopen dat tussen ons hotel en de stad ligt, geweldig, hardstikke druk en levendig met veel gezinnen, stalletjes en spelende kinderen. Veel mensen keken naar ons en spraken ons aan, niet vervelend om vanalles te verkopen maar om te weten waar we vandaan kwamen. Erg leuk maar we waren moe. Om 19:00 waren we op onze kamers om te pitten. En heerlijk en lang geslapen ondanks dat het bruiloftsfeest nog lang doorging.

• 25 December 2012 - 13:39

Machteld:

Hallo Lieverds,
    Vanuit een grijs maar nu eindelijk even droog en warme (10 graden) Nederland hele fijne kerstdagen.
    Zo te horen gaan jullie heerlijk genieten van al het moois dat dit land jullie te bieden heeft.
    Maak er wat moois van en geniet ook van elkaar.
    Dikke kus en knuf.