Kerstavond - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu Kerstavond - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Kerstavond

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

24 December 2012 | Sri Lanka, Habarana

24/12/12

Vanochtend na een heerlijk ontbijt om 08:15 uur vertrokken. Volgens onze gids en driver hebben we wel 6 á 7 uur nodig voor de 207 km. Eerst maar eens opweg naar het olifanten weeshuis. Onderweg ben ik al helemaal dolgelukkig want ik zie vlak achter elkaar al 2 ijsvogels én een vliegende hond (grote vleermuis of zeg maar hond!). We rijden stug door, af en toe met gevaar voor de overstekende medemens of tuktuk's! Het wemelt hier echt van die overdekte brommertjes en ze wringen die dingen met ware Buddahverachting overal tussendoor.

Om 11 uur zijn we vlak voor het olifanten weeshuis bij een olifanten adventure waar je op olifanten kunt rijden. Eerst eens even kijken hoe ze dat doen en of ze wel net zo lief zijn voor de dikhuiden als toen in Lampang in Thailand. Het ziet er goed uit en we kopen het middelste pakket voor ons allemaal. Dan is natuurlijk de vraag hoe we erop gaan, gelukkig vraagt de ons toegewezen verzorgthai hoe we willen. Iedereen zit met 3 man op de fant maar Maarten vraagt meteen of we ook 2 aan 2 mogen. Dat kan Grace en Bob op de 1e, Lynn en Faye op de volgende en Maarten en ik op nummer 3. We zitten op een kleedje op de rug en lichtelijk in spagaat, was even vergeten hoe breed zo'n bakbeest ook alweer is. In Thailand zaten we op de nek, vlak achter de oren, dat is echt smaller. Maar een klein stukje verder laten we de gespannen spieren los en bewegen weer soepel mee met onze kolos. De ons toegewezen man maakt wel 195 (!) foto's. Onze olifant luistert naar de mooie hindi naam Lakshmi. Na het rondje wandelen van ongeveer 20 minuten gaan we nog even de rivier in om met stukken kokos een lekker lui in het water liggende olifant te schrobben. Erg leuk en herkenbaar. Bob doet alles mee en geniet zichtbaar. Met natte slippers de auto weer in en even afkoelen. Dan naar het vlakbij gelegen olifantenweeshuis. Dat is erg leuk om te zien. Er staan ook twee hele kleintjes waarvan er eentje in een badje gaat badderen! Als hij met zijn kopje boven water komt heeft hij een prachtige kuif op zijn kopje, alle babyharen staan scheef!

Onze gids leidt ons gelukkig op tijd naar een restaurantje bij de rivier waar we prachtig uitzicht hebben op het badderen in de grote rivier van zo'n 40 olifanten, groot en klein. We zitten prinsheerlijk 1e rang en maken veel foto's. Hierna weer een lange rit naar Dambulla waar we behoorlijk moeten klimmen om bij de 5 grotten te komen. Ajith legt ons vanalles uit over de vele Buddahs die we daar zien en over het geloof. Hij is zelf buddist en weet dus veel te vertellen. Het is een ongelooflijke verzameling in vele maten en soorten. Ajith legt uit dat het een andere tak van geloof is dan die we in Thailand hadden.
Als we teruglopen naar de auto "valt" het duister. In het stikdonker rijden we naar ons hotel in Habarana. Nog een best end en de weg is verschrikkelijk slecht, blij dat wij niet hoeven rijden. We komen om 19:30 aan en worden verwelkomd met een koud nat lapje en een groen drankje. Het is een schitterend hotel. We krijgen drie prachtige kamers met een balkon uitkijkend over het meer. Maar dat moeten we maar aannemen want het is donker, morgen kijken! We douchen en kleden ons feestelijk want er is een heel programma. Eerst een prachtig kerstbuffet met de heerlijkste gerechten. De meiden, Bob en Maarten likken hun vingers enkele keren af bij krab en kreeft, ik geniet van eend met muntsaus en kip met cashews en kaviaar. Hoezo dure smaak?! Maar het toetje slaat alles er is een heel buffet maar........ er is ijs dat in een kokosjasje wordt gefrituurd .... om je vingers bij op te eten.
Hierna begint het dansen, Faye en Bob staan als eersten op de vloer (Grace was even met mij de oplader van de camera zoeken). Er begint een lime & spoon wedstrijd (lime op lepel in je mond en dan dansen, als de lime valt ben je af) Hoewel Bob, Lynn en Maarten zich kranig weren is er maar 1 winnaar...... Faye wint en krijgt een fles wijn! Later op de avond strijden Grace en Bob tegen Maarten en Faye om het beste danskoppel. Grace en Bob winnen en worden gekroond en krijgen ook een fles wijn. Nu wachten we nog even op het vuurwerk. Morgen om 08:30 weer in de auto!
Kortom een volle dag met veel afwisseling.

  • 25 December 2012 - 07:44

    SiniNijhof:

    Lieve allemaal.Wat hebben jullie al ongelooflijk veel gezien en beleefd.Ik geniet emorm van de uitgebreide verslagen en geniet in gedachten mee.Ik ga straks met Sas en Ad en de kinderen bij de Kalkovens lunchen.Alles is verder prima hier.Liefs Mam(Oma0.

  • 26 December 2012 - 16:37

    Gunder Gunters:

    Hallo allemaal, even een hartelijke groet uit Laren! Wat een gezellige kerstavond hebben jullie gehad. olgens mij willen jullie nooit meer thuis kerstmis vieren?
    Wij wensen jullie ook verder veel plezier, Gunder en Diederik

  • 28 December 2012 - 10:10

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:10

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:10

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

  • 28 December 2012 - 10:11

    Ans:

    Jongens wat leuk allemaal. Ik ben met Philip naar Antwerpen geweest en het regende veel moet ik zeggen. Ik zag wel steeds jullie zonnige dagen voor me en ben dan blij dat jullie zo genieten en dat alles goed gaat.
    Ben trots op jullie, Bob en Grace voor het winnen van de dans wedstrijd.
    Ons kerstdiner bestond uit kaasfondue, ook om je vingers bij op te eten maar dat was dan meer omdat de kaasfondue zo heet was.
    Veel plezier allemaal nog.
    Lieve groeten van Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

familie

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 35728

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 26 Augustus 2017

Zonsverduistering Amerika 2017

27 Mei 2016 - 20 Juni 2016

Ecuador

22 December 2012 - 05 Januari 2013

Sri lanka

14 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

West-Amerika

Landen bezocht: