Alcatraz & Lombard street - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Alcatraz & Lombard street - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Alcatraz & Lombard street

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo, daar ben ik weer eens! Gisteren ons trouwe bakbeest ingeleverd. Dat ging gesmeerd ondanks dat Maarten de tafel eruit heeft gerukt en er een loungezet van had gemaakt. Dat kwam natuurlijk doordat ze er al allerlei tape om de poten hadden gedaan voordat wij ermee weg gingen. Dat gaat natuurlijk ook niet goed als je er dan elke dag (met gepast geweld) een slaapplaats van moet fabriceren. Inderdaad, op een slechte avond brak de poot dan ook af: resultaat = loungehoek en geen eettafel meer. Ze deden er niet moeilijk over. Verder was het beest keurig schoon van binnen EN van buiten. Ja, ja, we waren nog door de truckwash gegaan, wel wat water door de kiertjes naar binnen maar gelukkig moesten we nog 120 km dus was alles wel weer droog.

Maarten zetten Lynn, Faye en mij af met alle bagage bij de bart (=trein) en ging met Grace de RV inleveren. Toen met ons allen 1/2 uurtje in de trein naar centrum van SF, nog stukje lopen dwars door de winkelstraten met onze rolkoffers en in het hotel alles neergezet. Kamer 607 met een extra kamertje voor G+L, Faye slaapt op het bijzetbed. Lekker in de stad gegeten nadat we op zoek waren gegaan naar truien en jassen. Het is hier berekoud, 11 graden Celcius!!

Vanochtend vroeg op en om 09.00 met de boot naar het gevangeniseiland Alcatraz. Erg indrukwekkend. We hebben eerst een uur meegelopen met de "gardentour" want dan kom je op plekken waar je anders niet mag komen.Ze restaureren de tuinen die er waren tijdens het militaire gebruik van het eiland. Voor 1934 toen het een gevangenis werd. Het was trouwens niet zomaar een gevangenis, je kwam hier alleen terecht als je al in een andere gevangenis zat en er daar een janboel van had gemaakt, soort extra straf!

Om 13.30 weer aan vaste wal en gegeten op pier 39 bij "Bubba Gump" waar we vorig jaar ook zo lekker hadden gegeten in New York. Was weer overheerlijk. Pier nog afgeslenterd en toen naar Lombard Street gelopen. Dat is een straat die op een heuvel ligt en die steil naar beneden loopt. Ze hebben aan de zijkanten prachtige bloembedden gemaakt zodat het een slalomparcours steil naar beneden is geworden. Erg leuk om te zien. Toen geprobeerd de cable car te nemen maar die zat helemaal vol. Ik heb met Lynn en Faye een taxi naar het hotel genomen en Maarten en Grace gingen lopen. Nu even rusten en bedenken wat we verder nog willen zien/coen. Misschien fietsen, hoewel het hier erg waait, koud is en nogal heuvelachtig. Wel nog van allerlei wijken te ontdekken.

Liefs voor nu,
Arlette

• 07 Augustus 2010 - 06:29

Mam En Pap:

7 augustus 08.30 h.l.
    Lieve Arlette,
    Vandaag verjaardag ver van huis. Niet de eerste keer, maar vast ook niet de laatste! We denken aan je en aan de dag van je geboorte. Dit laatste nog des te meer omdat we de laatste tijd bezig geweest zijn de dia's uit die eerste twee jaren te scannen. We hebben het allemaal weer intens beleefd.V oor nu, heel hartelijk gefeliciteerd van ons beiden. We zijn trots op onze dochter en de wijze waarop ze in het leven staat. Ook Maarten en de kinderen natuurlijk van harte gefeliciteerd. Geef aan deze dag samen maar een gouden tintje.
    Veel liefs,
    Mam en Pap.

• 07 Augustus 2010 - 06:32

Sas & Ad:

Lieve Arlette,

Van harte gefeliciteerd en maak er een feestje van!

liefs en groeten, ook aan Maarten, Grace, Lynn en Faye, natuurlijk!

• 07 Augustus 2010 - 07:59

Linda:

Artlette,
    Zie in onderstaande berichtjes dat je jarig bent! gefeliciteerd. Maak er een mooie dag van. Je blog is weer geweldig, leuk dat we vanuit Nederland met jullie mee mogen genieten. Het klinkt allemaal super.
    groetjes,
    Linda

• 07 Augustus 2010 - 10:58

Tess & Jan:

Lang zal ze leven en van je hieperdepiep in de gloria hoera! Van harte en maak er een mooie, Amerikaans getinte (met zo'n te grote te zoete taart met roze en lichtgroen glazuur erop) jaardag van. Wij nemen er één op je gezondheid (bij buuf Ankie, die vandaag ook jarig is) strakjes. Gefeliciteerd!
    Kus, ook voor man en meisjes,
    Tess&Jan