Laatste dag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Laatste dag! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Laatste dag!

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

De koffers staan klaar, net de laatste slok van mijn Starbucks koffie naar binnen gewerkt en zometeen ons laatste nachtje op Amerikaase bodem. Maar eerst een verslagje van de laatste dagen.

We kwamen zaterdag, na een shopochtendje in het outletcentrum in Carlsbad, a rond 13.30 uur aan in San Diego. Nu hebben ze hier, heel convenient, een Hotel Circle. Dit is een heel stuk paralellweg naast de I-8 tussen de snelwegen I-5 en de 805 in. Hier is het motel aan motel aan hotel aan inn. Keuze werkelijk te over. Helaas na nr. 5 had ik al door dat dit hem niet ging worden. Bij nr. 6 begreep ik waarom. Er was, naast alle toeristen die zo graag Seaworld, Legoland, San Diego en aanverwante artikelen willen zien ook nog eens de openingswedstrijd van het football-season in het stadion vlakbij. Er kwamen nog eens 70.000!!!! estra mensen op af vaarvan er velen een overnachting nodig zouden hebben. We zijn (bij toeval) langs dit stadium gereden en moesten nu al lachen om alle mensen die al picknickend en camperend op het grote parkeerterrein zaten te wachten tot ze er vanavond in konden.

Om 15.45 hadden we eindelijk een plek in Chula Vista (19 mijl zuidelijker). Even gereorganiseerd (hebben nu een extra koffer) en gezwommen. Daarna naar de plek waar San Diego is begonnen als missie nederzetting. Erg leuke plek en lekker gegeten. In een motel (niet het onze) nog een computer met printer gebruikt om kaartjes voor Seaworld te bestellen en te printen. Wat is internet in combinatie met een creditcard toch een heerlijk gegeven!

Zondag een rustdag ingebouwd en lekker lang geslapen. Lunch geprobeerd te kopen in een giga Walmart hier in de buurt. Helaas alles wat vet, vol suiker en slecht voor je is kun je in grootverpakking zeer goedkoop inslaan. Alles wat goed voor je is kun je alleen per 1 persoonsportie krijgen voor een achterlijk hoge prijs en van een fruit en groente-afdeling is helemaal geen sprake!! Uiteindelijk met allerlei lekkers en drinken in een leuk park aan het water beland. Lekker liggen kijken en lezen. Toen naar downtown, gaslamp district, english village. Auto geparkeerd en rondgeslenterd.
Was erg gezellig en leek wel wat op spanje of griekenland.

Vandaag eerst rustig opgestaan en om 11.15 precies zaten Maarten en ik in een Internetcafe vlak bij Seaworld. Inchecken en upgraden naar Economy Plus, is allebei gelukt, heerlijk een beetje meer beenruimte en misschien zelfs slapen op weg naar huis morgen. Ode aan internet!

Toen naar Seaworld en daar zijn we net van terug. We zijn het er allemaal over eens, dit was een prachtige afsluiting van onze vakantie! De hele dag shows gekeken, dieren bewonderd, zelfs een dolfijn gezien die we nog niet kenden, lijkt precies een orka maar dan veel kleiner. Ook hebben ze hier beluga walvissen, die hadden we ook nog nooit in het echt gezien.
Als laatste een prachtige show van de orka's gezien met aansluitend vuurwerk.
Het knalde onze vakantie hier uit! Prachtig.

Morgen uitcheken, auto inleveren, vliegen naar Chicago en dan vliegen naar Schiphol.
We hopen woensdagochtend weer in het land te zijn.

Het was mooi, overweldigend, lief, gezellig, verbazingwekkend, natuur, stad, en hoofdzakelijk veel van ons 5-en. We hebben samen weer een hoop nieuwe indrukken opgedaan en nieuwe herinneringen gemaakt. Dat is een blijvend geschenk, niemand neemt ons dat af!

Tot gauw,
Arlette+

• 17 Augustus 2010 - 06:35

Linda:

Hi hallo daar,
    Mooi verslag weer......hebben jullie trouwens nog een lift nodig naar Laren?
    Ik ben morgen vrij dus kan morgen best even naar schiphol rijden.
    P.S. jullie passen natuurlijk niet allemaal in mijn karretje.....
    groetjes,
    Linda

• 17 Augustus 2010 - 08:50

Margreet:

Wat een superverhalen! Heb jullie plezier ook echt kunnen lezen. Hele fijne reis en tot snel maar weer ergens!
    Dikke kus,
    x