Getty Museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Getty Museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Getty Museum

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend hadden we geen ontbijt bij het motel, het was ook een nogal armoedig zooitje maar wel bedden en tenslotte slaap je er alleen maar! Gelukkig hebben we altijd drinken bij ons.
Naar het Getty Museum gereden, auto in de giga-parkeergarage (heeft 7 verdiepingen onder de grond) daarna met een treintje de berg op naar het museum complex. Eerst maar even ontbeten met koffie en muffins.

Het is een prachtig gebouwen complex en na het ontbijt hebben we natuurlijk eerst (dat is hier bijna standaard) de film maar eens bekeken. Daarna de verschillende gebouwen doorgelopen waarbij je ook steeds weer buiten komt en van de tuinen en buitenkunst kunt genieten. Doordat je steeds van gebouw wisselt (en dus van kunstverzameling) is het ook behapbaar en blijft het leuk. Ook onze meiden vonden het erg leuk. De tuin buiten deed het ook heel leuk met een watertje en een zigzagpad waarbij je moest luisteren naar het water en tegelijkertijd kijken naar het veranderende licht doordat je steeds onder een bomenrij vandaan liep. Erg leuk en creatief gedaan.

We hebben uiteindelijk wel 5 uur hier doorgebracht en genoten. Je kunt hier wel een week doorbrengen maar nu gingen wij weer verder. LA uit (en dat duurde even want er was een langzaamrijdende file van 6 rijen dik de stad uit richting San Diego. Bij Long Beach (onderaan LA) de Pacific Coast Highway 1 weer opgepikt en dat is leuker. Je ziet van alles (niet alleen muren) en je rijdt vlak langs de kust. Wel veel stoplichten.

Uiteindelijik Carlsbad bereikt en toen wilden we een motel. Helaas het eerste had wel een kamer maar veeeeel te duur. Wel een aardige homo die ons naar andere motels verwees. Volgende motel had alleen 1 persoonskamers en weer een vriendelijke homo die vond dat dat echt wel kon. Ik niet, ik wil 1 hooguit 2 kamers! Weer verder verwezen en Maarten maar rondrijden, hun afstanden blijken wat groter dan die van ons en uiteindelijk vinden we weer een paar motels.
Ik weer naar binnen met Lynn. Deze leukerd (was vast nog aan het inwerken want moest van alles aan een oude rot vragen) wilde ons eerst in een rokerssuite hebben, want had anders geen plaats. Misschien 2 kamers?? Oh ja, dat kon ook, wat ging dat dan kosten? 154 dollar, ik terug naar de auto om te overleggen. Prima, doen dus. Blijkt deze Taylor de prijs voor 1 kamer (met 1 bed en een bijzetbedje) te hebben genoemd. Ja 3@**## hoe krijg ik daar nou 5 personen in!!!! Oh, dat had de oetlul niet begrepen!!! De oude rot in het vak wel maar die had weer niks gezegd dus daar stond ik met de sleutel voor 1 kamer. Dan ben ik redelijk rigoureus! Verscheur maar, die bon van de creditcard, hier is je sleutel terug, ik zoek wel wat anders. Taylor keek ietwat verbaasd. (Amerikanen zijn niet zo fel en snel)

Gelukkig was er nog een Motel 6 om de hoek en uiteindelijk hadden we dus om 07.30 twee kamers met kleine twee persoonsbedden. Wijs geworden hadden Lynn en ik eerst de kamer (en vooral de grootte van de bedden) bekeken. De meisjes in 206 en wij in 207 en voor een normale prijs!
Nog snel even gegeten aan de overkant van de grote weg en nu computeren, lezen en als dit eropstaat SLAPEN!!
Morgen weer een dag en dan zijn we in San Diego.

Groetjes,
Arlette

(Blij dat mijn bedje in Laren er straks gewoon staat!)