Thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu Thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Thuis

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Augustus 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo trouwe reisvolgers,

We zijn weer in het land hoor!

De tocht begon met de wekker om 06.15 in San Diego. Laatste dingetjes ingepakt, ontbeten, auto ingeladen (alles past er moeiteloos in, zelfs met de nieuwe grote koffer erbij!) en op naar het vliegveld. Nog even getankt en dan onze trouwe Toyota Sienna ingeleverd en met alle bagage naar terminal 1. We waren al ingechecked dus alleen even de koffers inleveren die we pas weer in Amsterdam terugzien.

Om 11.15 stipt vertrekt deze luchtbus naar Chicago, een uneventfull flight. Wel is het zo dat je op deze bus al het eten zelf moet kopen, dat is in Amerika heel gebruikelijk en komt er in Europa ook steeds meer in voor de kortere vluchten. Deze bus zat tjokvol!

We hebben precies 55 minuten om over te stappen in Chicago naar onze vlucht naar Amsterdam. Gelukkig landen we aan de andere kant van de terminal waar we vandaan vertrekken dus alleen de gang oversteken en we zijn er. Nog net even tijd voor een plasstop en we boarden alweer. Heerlijk die ruimere zitplaatsen. Ook deze vlucht verloopt voorspoedig en we landen zelfs wat voor tijd op Schiphol. Nog even spannend of we zonder kleerscheruen door de douane komen en of alle koffers er zijn maar ook dat zit ons weer duidelijk mee.

Trein naar Naarden-Bussum en dan nog even in de bus naar huis. Oma staat ons al op te wachten met koffie, verse broodjes en allerlei ander Nederlands lekkers. We vallen als een uitgehongerde horde sprinkhanen aan. Hoe kan dat nou, we waren in Amerika beslist niet ondervoed hoor! Nee, het is het lekkere herkenbare van alles. Kletsen, bellen, post bekijken, boekenpakket uitpakken (Faye), douchen, naar vrienden (Grace), boodschappen en uiteindelijk na een zeer zeer lange dag (31 uur) kroketjes eten en nu slapen (want dat hadden we in het vliegtuig niet gedaan, lukte niet (opwinding van het naar huis gaan??)

Mensen, dit was het, misschien nog een verhaaltje tzt over wat ons is opgevallen maar de reis is afgelopen,
Onze dank voor het meeleven en alle lieve en leuke reacties, ze waren zeer welkom!

Liefs en tot de volgende reis,
Arlette, Maarten, Grace. Lynn en Faye