Santa Barbera - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Santa Barbera - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Santa Barbera

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

11 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend hadden we een motel zonder ontbijt. Gelukkig hadden we nog brood, pindakaas, jam en nutella van gister avond. Samen met een kopje koffie, water en vitaminewater was dat goed genoeg. Toen onderweg via de prachtige Highway 1 en 101 naar Santa Barbera. Eerst nog in Los Olives (een pitoresk wijnproef plaatsje) een lekkere lunch gekocht met de bedoeling die bij het meer vlakbij op te eten. Helaas weer een stuwmeer waar je maar op 1 plek bij het water kunt komen en dat is een statepark waar we meteen aan voorbij reden. Uiteindelijk op een prachtige natuurplek zitten lunchen. De weg liep alleen niet door dus maar weer terug naar de grote weg.

Toen zag Maarten de wegwijzer naar Painted Caves. Ik kon niets vinden op de kaart en riep nog "plaatsje??" Ja, hoor, echt niet! Na een doodenge supersmalle haarspeldbocht-weg die zeer steil omhoog ging een grot gevonden met .... inderdaad schilderingen. Men weet alleen niet wat ze voorstellen maar wel leuk. Maarten begreep dat ik het keren op deze weg niet echt zag zitten en reed dapper door naar boven (ook in de hoop nog meer moois te vinden) Het bleek toch echt een plaatsje "Painted Cave, closed community, no trespassing! Een soort hippy-plaatsje hoog boven op een berg. Gelukkig konden we hier wel makkelijk keren.
Kijk ook op volgende link: http://www.sbnature.org/research/anthro/chumash/pcart.htm

Toen Santa Barbera, een leuk plaatsje met veel Spaanse invloeden aan de kust. Het begon hier met een katholieke missiepost en die staat er nog, mooi boven aan het plaatsje zodat je een prachtig uitzicht hebt. Eerst maar bij het visitor centre geparkeerd en gevraagd naar accomodatie voor vanavond. Het beste waar ze mee kwam was 242 dollar en dan moet de tax er nog bij! Ha ha, dat dacht ik niet Bovendien hadden ze geen bijzetbed meer dus moesten de meisjes met z'n 3en in één bed. Ze waren Not Amused, Faye beweegt te veel en praat in haar slaap, Grace knarst en Lynn .... nou daar kom ik niet zo snel op maar het is geen goed plan. We zoeken straks wel wat anders.

Lekker het plaatsje in en met de bus voor een kwartje pp naar het einde van de winkelstraat gereden. Daar eerst het beroemde courthouse bekeken. Inderdaad schitterend en met prachtige moorse invloeden, tegelwerk en mozaïken. Je waant je zo in Spanje. Toren op en daarna door de winkelstraat naar de pier gelopen. Die was (na Monterey) niet veel soeps. Met de auto naar de missiepost en daarna doorgereden naar Ventura/Oxnard voor een motel. Sommigen doen heel lastig over een bijzetbed en vragen daar veel geld voor.

Uiteindelijk hier in een Vagabond Inn terechtgekomen die een suite had voor 104 dollar all inclusive en nu hebben we 3 2persoons bedden en een enkel bed. Dus er kunnen nog mensen komen logeren. Faye ligt op de 2 pers. uitklapbank in de ene kamer en de rest ligt op de 3 bedden in de andere kamer.

Nu net terug van heerlijk eten, Chinees deze keer, wel amerikaans grote porties maar wel heel erg lekker en vergelijkbaar met wat je in Nederland kunt eten. Het zwemt niet in vet, suiker en ketchup. Het toetje was alleen niet lekker (net als vaker bij de Chinees) dus maar even bij de buren (McDonalds) een ijsje gehaald. Nu koffie, computeren en voorbereiden op wat we morgen in LA allemaal gaan doen.

Liefs,
Arlette