Vroegertje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Vroegertje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Vroegertje

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

19 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We hebben de wekker gezet want we willen de zonsopkomst zien over de Grand Canyon. Het wordt al om 05.25 dag en we moeten ook nog een stuk lopen van onze RV naar de rand van de Canyon dus staat Maarten's telefoon op 04.20 dan moeten we het wel halen. We lagen er allemaal op tijd in.

Ik lig wakker, ik moet plassen. Helaas, die stomme wekker gaat maar niet en als ik opsta en de deur opendoe om naar buiten te gaan is meteen het hele gezin wakker. Dus ik wacht en wacht en wacht. Tot het niet langer gaat, ik pak mijn schoenen en probeer hééél zachtjes de deur te openen. Nu zitten er op die stomme deur wel TWEE sloten, alsof dat helpt bij zo'n sardineblikje! En je snapt het al (het moet nog vóór 04.20 zijn) het is aardedonker. Als ik een lichtje aandoe om de sloten te zien, is de familie wakker maar nu ik het niet doe blijken ze ook allemaal wakker te worden. Ik krijg die **@## deur nl. niet van het slot. Ik probeer het heel zachtjes en de 3e poging levert een open deur, pffff gelukt! Dan moet de deur nog dicht, dat kan gewoon niet zachtjes. Als ik terugkom van de sanitaire voorzieningen blijkt Maarten ook al buiten te staan.

Het resultaat is dat we ruim voor tijd allemaal richting de rand van de Grand Canyon lopen. De meisjes zijn “not amused” dat ik niet eens tot de wekker kon blijven slapen. Ze dreigen de hele dag met een tentje voor mij alleen, kan ik fijn met de rits lopen klooien!

We kijken op een prachtig punt naar het wakker worden van the Grand Canyon en genieten volop. Beschrijven is onmogelijk, het is te mooi en overweldigend! Hierna lopen we naar het oude Grand Canyon Village. Vlak bij het hotel El Tovar stuiten we op 3 grote Moose die hier midden op het grasperkje staan te grazen. Het zijn prachtige dieren met grote geweien die wel bedekt lijken met fluweel! We hadden eerder al een hert gezien die het pad voor ons overstak en de bosjes in verdween. Ook al vele eekhoorns gezien van grote tot muis-formaat. Een paar konijntjes en veel vogels. We lopen door tot de Bright Angel Lodge, hier begint om 09.00 uur de “Fossiltalk and walk with a Ranger”. Helaas zijn we dus 2 uur te vroeg. We besluiten eerst naar Hermits Rest te gaan met de bus en daar te ontbijten. Helaas...... die gaat pas om 08.00 uur open en dan zijn we dus weer te laat. We doen uiteindelijk 1 stop met deze bus en stappen uit bij Trailview Overlook waar je een stukje naar beneden kunt lopen om onder de rand te kijken. Bovendien heb je een prachtig uitzicht over de Bright Angel Trail die helemaal naar de bodem van de Grand Canyon voert. Het ziet er verleidelijk uit om daar naar beneden te gaan maar dat kan alleen in 2 dagen en we hebben niet gereserveerd. Dus kijken we nog even naar allen die wel naar beneden lopen.

We lopen terug naar The Bright Angel Lodge en gaan daar ontbijten. Heerlijk, dat hadden we wel verdiend!

Gelukkig kan ik het vroege wakkerwordgebeuren weer een beetje goed maken als de hele misjpoge om 11.00 uur aftaait en gaat bijslapen van deze inspannende morgen. Ik blijf braaf op mijn stoeltje voor de RV zitten en kijk vogeltjes (heel veel vogeltjes) die ik in mijn nieuwe vogelboekje kan noteren. Wat ben ik blij dat ik de kijker heb meegenomen én gisteren (op aandringen van de kinderen) toch een vogelboekje heb gekocht.
Zo, om 15.00 uur wil ik weer bij de Bright Angel Lodge zijn want dan is er een praatje over de Condor door een Ranger en dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen. Ik hou van vogels in de vrije natuur, net ging er een heel brutaaltje al op Maarten zijn voet zitten en op de leuning van mijn campingstoeltje. Nu ik zit te typen kwam dat vogeltje terug en heeft een hele tijd op mijn computertje gezeten en keek steeds naar mijn vingers die gewoon verder gingen met typen. Het is een Mountain Chickadee, ongeveer zo groot als een winterkoninkje maar dan zwart met wit. Heel lief! Ook de eekhoorn loopt onder mijn stoeltje door. Ik blijf stilletjes zitten, meer genieten zit er echt niet in!!!

Vanavond hebben we nog een activiteit in het amfitheater, ook weer een presentatie en deze keer gaat het over Twee Rivieren.

Tot mails!

  • 20 Juli 2010 - 08:03

    P+ :

    Reuze ervaring, die moose. Prachtige dieren. Maar weet je zeker dat het moose waren en geen elks? Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd dat de moose daar ook rondloopt. Wat jammer dat ik er niet aan gedacht heb want ik heb (natuurlijk)twee vogelboeken van Noord Amerika in de kast staan! Een veldgids en een naslagwerk. Dom. ik had het kunnen bedenken. Fijn dat jullie zo genieten en over de warmte hoor ik je niet meer, dus dat is uit te houden. Mijn informatie is dat het daar nu 34 C is.

  • 21 Juli 2010 - 00:13

    Familie Nijhof:

    P+, je hebt gelijk. Ik kan inderdaag geen moose van een elk onderscheiden tenzij het chocolademouse is. 's avond met grace samen trouwens nog een vrouwtjes elk gezien.
    Groet maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

familie

Actief sinds 23 Jan. 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 35787

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2017 - 26 Augustus 2017

Zonsverduistering Amerika 2017

27 Mei 2016 - 20 Juni 2016

Ecuador

22 December 2012 - 05 Januari 2013

Sri lanka

14 Juli 2010 - 18 Augustus 2010

West-Amerika

Landen bezocht: