antelope valley ook in Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu antelope valley ook in Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

antelope valley ook in Page

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg familie

21 Juli 2010 | Verenigde Staten, Page

Vanochtend met een indianen-tour naar Antelope Valley. eigenlijk een verkeerde naam "valley" het gaat eigenlijk om een smalle kloof van 400 meter lang en zo'n 30 meter hoog. Het zandeteen is door water en wind uitgesleten in prachtige vloeiende lijnen. De rotsen hebben vaak nog een gelaagde structuur en die combinatie levert prachtige fotoos op.
We hadden bovendien een grote indiaanse Rosie die ons precies (en dan bedoel ik héél precies) liet zien waar we de mooiste fotoos moesten maken.
Ik heb 1 foto hier bijgevoegd (of als het niet helemaal lukt ziet die bij het vorige blogje).

Vanmiddag op eigen initiatief de Glen Canyondam gezocht. Deze dam zorgt nu voor deenergiebehoefte van miljoenen amerikanen. EN zorgt ervoor dat sinds 1970 de Colorado op een rustigea manier door de Grand Canyon stroomt wat weer ecologische veranderingen tot gevolg heeft. Lastige keuzes zeker in een land dat nog niet energiebewust en/of waterbewust is. Het valt me wel op dat ze vanuit nationale parken veel aan educatie proberen te doen.

En toen hadden we alles in Page alweer gezien. Briljant staaltje marketing trouwens: Page noemt zichzelf “the hub of the Grand Circle”.
“Kijk eens aan alle kanten hebben we interessante gebieden, ten noorden bryce en zion nationel park, ten zuidwesten Grand Canyon, ten zuidoosten Monument Valley.”
Wat dit natuurlijk vooral zegt dat Page weinig van zichzelf heeft. Maar kijk vooral eens op een dagje rijden in welke richting dan ook: daar is wat leuks te zien of te doen..
En het klopt ook: Page is alleen ontstaan door eerst de bouw van de dam en later door de bouw van de bijbehorende waterkrachtcentrale. Tot die tijd was dit gebied het grootste nog niet door weg doorsneden gebied van de USA.
Maar antelope Valley en de Dam waren vandaag absoluut de moeite waard om hier te blijven.

Tot later

• 23 Juli 2010 - 14:55

Linda:

Wat een geweldige foto! Lijkt wel nep!