Rotsen, stenen, keien en bergen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu Rotsen, stenen, keien en bergen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

Rotsen, stenen, keien en bergen

Door: Arlette

Blijf op de hoogte en volg familie

22 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag een stenige dag! Vanochtend begon het al op onze campsite in Page, kleine kiezeltjes, daar stonden we op. Niet iets om op je blote voeten overheen te stekkeren, dus toch maar weer (deze keer om 06.25) de birkenstockjes opgezocht om naar de badhokjes te lopen. Zat dus al weer heerlijk vroeg buiten met mijn e-boek! Ben het 2e deel van Stig Larsson aan het lezen. Faye leest overdag op de e-book "haar naam was Sarah", Handig hoor zo'n ding, scheelt een hoop boekengesleep maar ik mis het boekenluchtje wel een beetje. Om 09.00 reden we de campsite in Page af, eerst langs de Safeway-supermarkt voor sla en dergelijke. Toen op naar Monument valley dat net over de grens van Arizona in Utah ligt. Het is prachtig, mooie grote losstaande rotsformaties met prachtige vormen en kleuren (rood). We schoten lekker op en hebben daar op de parkeerplaats geluncht met stokbrood, zelfgemaakte tonijnsalade en drinken. Het was nogal bewolkt en druk dus niet de tocht met de gids gedaan en met de RV kun je het stuk dirtroad (beter) niet rijden. Toen lekker de Ipod op de speakers en maar zien hoe ver Maarten ons brengt. Dat ging erg goed, TomTom "Eva" had wel 3 keer tekst!! Volgende rechts (of links) en dan 110 kilometer rechtdoor! We waren het niet van plan maar zijn dus toch in Moab terechtgekomen en hadden de allerlaatste plek op de KOA campsite. Dat kwam een beetje doordat Maarten soepel de bocht instuurde, ik mijn riem al loshad en bij stilstand onmiddellijk het receptiegebouw in stormde! Echt de allerlaatste plek, wel electra en water, geen dump, nou ja, dat hadden we vanochtend allemaal nog geregeld dus we kunnen weer een hele grijze tank vol "afwassen". Douches en toiletgebouwen 1 plek verderop dus dat is ook al goed geregeld. Moet wel zeggen dat de RV campsites meer aandoen als luxe parkeerplekken met een picknick tafeltje ertussen dan als een echte camping zoals we dat in Europa gewend zijn. Ook werd mij nog op het hart gedrukt dat het toch echt om 21.30 uur stil moet zijn!! Dat we dus niet als echte Europeanen pas om 22.00 mogen gaan bbq-en!! Ik moest wel even een beetje lachen, wij liggen er allemaal elke keer al vroeg in, meestal voor 22.00 uur maar we maken dan ook lange dagen met heel veel indrukken en erge hitte. De thermometer in de RV (zit op de oven die uit staat) geeft regelmatig temperaturen van ver boven de 30 graden Celcius aan! Een enkele keer zelfs richting de 40!

Op deze plek staan we in ieder geval twee nachten, wat we de 3e nacht doen gaan we morgen verzinnen. Als we hier willen blijven moeten we dat morgen wel even aangeven want het is in de weekeinden erg druk. We moeten nu ook al gaan boeken voor Las Vegas!

We hebben onderweg dus heel veel gezien ook een groepje turkey vultures (aasgieren) die op een dood hert langs de kant van de weg af kwamen, indrukwekkend om ze zo te zien! Hebben net gegeten en gaan nu proberen een douche te veroveren, wat lezen en koffie drinken.

Tot mails,
De Nijhofjes

• 23 Juli 2010 - 18:42

Machteld En Fam.:

He liefies,
    Wat een indrukwekkende foto's. Geweldig.
    Ik heb op Hyves bij Arlette een bericht gezet.
    Je weet waarover. Alles is goed hoor.
    Kus van ons, en lekker blijven genieten.
    xxxx