bryce, zion en vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu bryce, zion en vegas - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie nijhof - WaarBenJij.nu

bryce, zion en vegas

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg familie

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hebben nog te verhalen over twee nationale parken en twee dagen Las Vegas.
Dat doe ik nu even kort voordat we uit Vegas vertrekken en mogelijk weer 4 dagen nationale parken en daarom geen internet hebben.
BRYCE Canyon is eigenlijk geen canyon maar een uitzichtpunt op eroderende steenlagen. Dat geeft een beeld zoals je vroeger alleen bij de italiaan had waar ze elke avond druipkaarsen in flessen zetten. Heb een foto bijgevoegd.
ZION is een smalle canyon, wel een echte kloof dus waar je op de bodem loopt. Zion is veel ouder gesteente en bied alleen grote kale rotsen.
In beide parken korte trails gelopen en genoten van beestjes en natuur.
VEGAS: en dan kom je na 10 dagen natuur in Vegas en kan je alleen in grote verwondering rondkijken. Vegas is midden in de woestijn gebouwd, overdag nu bijna 40 graden en 's nachts nog een 32 graden.
Alles is dus airco hier en alle gokhallen zijn donker en hebben geen buitenlicht. Wat dat betreft kan je dus overal gaan zitten en hoef je dat niet hier te doen. Verder veel licht, veel spektakel, alles nep natuurlijk dus een soort disneyland voor grote mensen.
Eerste dag de hele strip gelopen, wat eigenlijk te ver was.
Tweede dag naar Freemont Street, dat is de "oude stad", waar ze een gigantisch scherm boven de hoofdstraat hebben (uiteraard het grootste scherm ter wereld). Daa worden met enige regelmaat videobeelden getoond, zo hebben we gosteren the doors, queen gezien. Ik heb hier ook een foto van ge-upload, al moet je het eigenlijk bewegend zien. En ik raad de internetvaardigen dan ook aan even een filmpje tew zoeken op youtube op "freemont street experience". Freemont is wat knusser dan de rest en we zijn er dan ook een paar uur gebleven.
Laten Vegas nu weer achter ons en zoeken de natuur weer op, maar weet eigenlijk nog niet goed wat ik er nu van moet vinden. Het is allemaal spektakel, show en decor en tegelijkertijd onlogisch, onpractisch en onecht.
Groet